Introduction of distance learning in the post-graduate pharmaceutical education: possibilities, problems, advantages

O. F. Piminov, L. I. Shulga, S. I. Trutaiev, K. O. Burian

Abstract


The conditions of implementation of distance learning in the system of the postgraduate education of the pharmacy specialists have been investigated. The results of the survey revealed that the technical capabilities of pharmacy specialists is insufficient to conduct distance courses, the survey also discusses the limited access to information resources and the desire to have direct communication with teachers. It is expedient to introduce the elements of distance learning technologies in the postgraduate training of pharmacists as the initial stage of the transition to distance education services.


Keywords


distance education; postgraduate education; pharmacy; sociological research

Full Text:

PDF

References


Белозубов А. В. Система дистанционного обучения «Moodle» : [учеб.-метод. пособие] / А. В. Белозубов, Д. Г. Николаев. – С.Пб., 2007. – 108 с.

Белявский О. В. Содержание образовательной программы цикла повышения квалификации «Организационные и методические аспекты внедрения системы «Moodle» в образовательный процесс медицинского университета» / О. В. Белявский, Г. Г. Синьков // Образование ХХI века : сб. матер. Междунар. науч.-практ. конф. – Витебск : ВГМУ, 2014. – С. 282-284.

Дистанційне навчання: психологічні засади : [монографія] / [М. Л. Смульсон, Ю. І. Машбиць, М. І. Жалдак та ін.] ; за ред. М. Л. Смульсон. – Кіровоград : Імекс-ЛТД, 2012. – 240 с.

Карпенко М. Освіта протягом життя : світовий досвід і українська практика / М. Карпенко // Аналітична записка. Національний інститут стратегічних досліджень при Президентові України. – Режим доступу : http://www.niss.gov.ua/articles/252/

Колосов В. И. Оптимизация образовательного процесса с применением дистанционных форм обучения / В. И. Колосов // Междунар. журн. эксперимент. образования. – 2010. – No 11. – С. 155-157.

Оптимизация высшего фармацевтического образования в Днепропетровской медицинской академии / [В. И. Гарец, И. И. Колосова, И. И. Кононова и др.] // Образование ХХI века : сб. матер. Междунар. науч.-практ. конф. – Витебск : ВГМУ, 2014. – С. 293-295.

Черних В. П. Університет – дистанційна освіта on-line / В. П. Черних, О. Ф. Пімінов // Аптека on-line. – 2012. – No 35. – Режим доступу : http://www.apteka.ua/article/159872.

Afsaneh Towhidi. Distance Education Technologies and Media Utilization in Higher Education / T. Afsaneh // Intern. J. of Instructional Technol. and Distance Learning. – 2010. – Vol. 7, No 8. – P. 3-30.

Dal Bello A. Interactive videoconferencing as a medium for special education; knowledge acquisition in preservice teacher education / A. Dal Bello, E. Knowlton, J. Chaffin // Intervention in School & Clinic. – 2007. – Vol. 43, No 1. – Р. 38-46.

Dennen V. P. Instructor-learner interaction in online courses: The relative perceived importance of particular instructor actions on performance and satisfaction / V. P. Dennen, A. A. Darabi, L. J. Smith // Distance Education. – 2007. – Vol. 28, No 1. – Р. 65-79.

Gujjar A. A. Preparation of instructional material for distance teacher education / A. A. Gujjar, M. A. Malik // Turkish Online J. of Distance Education. – 2007. – Vol. 8, No 1. – P. 55-63.

Luppicini R. A. Systems Definition of Educational Technology in Society / R. A. Luppicini // Educational Technology & Society. – 2005. – Vol. 8, No 3. – Р. 103-109.

Simonson M. Theory and distance education: A new dimension / M. Simonson, C. Schlosser, D. Hanson // Am. J. of Distance Education. – 2000. – Vol. 13, No 1. – P. 60-75.

Su B. The importance of interaction in web-based education: A program-level case study of online MBA courses / [B. Su, C. J. Bonk, R. J. Magjuka et al.] // J. of Interactive Online Learning. – 2005, Vol. 4, No 1. – Р. 1-18.

Wise R. Multimedia: a critical introduction / R. Wise, J. Steemers. – London, NY: Routledge, 2000. – 228 р.


GOST Style Citations






DOI: https://doi.org/10.24959/uekj.16.5

Abbreviated key title: Upr. ekon. zabezp. âkostì farm.

ISSN 2519-8807 (Online), ISSN 2311-1127 (Print)