Analysis of peculiarities of growth for the medical cosmetics market in Ukraine

Authors

  • O. V. Posylkina National University of Pharmacy, Ukraine
  • V. G. Kotlyarova National University of Pharmacy, Ukraine
  • O. V. Chechotka National University of Pharmacy, Ukraine

DOI:

https://doi.org/10.24959/uekj.16.42

Keywords:

medical cosmetic products, medical cosmetics market structure, medical cosmetics brands

Abstract

The article investigates growth trends and industry peculiarities of the Ukrainian medical cosmetics market. A number of market factors and competitive factors were investigated. The analysis has shown that the Ukrainian medical cosmetics market exhibits features steady growth trends and is a market with a high degree of product differentiation and competition. The factors analyzed determine the peculiarities of the medical cosmetics market.

References

Гудзь О. Косметичні засоби та засоби лікувальної косметики. Спільність форми і розбіжності у складі та показаннях до застосування / О. Гудзь, О. Башура // Клінічна фармація. – 2000. – Т. 4, № 1. – С. 41-43.

Жахалова С. Маленький да удаленький: обзор рынка лечебной косметики / С. Жахалова // Провизор. – 2008. – № 7. – С. 4-9.

Классификация косметических средств. – Режим доступу: http://mk-up.ru/klassifikaciyakosmetiki

Косметика в аптеке: Тренды продвижения // Аптека online.ua. – 2013. – № 913 (42). – Режим доступу: http://www.apteka.ua/article

Международные стандарты органик. – Режим доступу: http://organic-eco.com.ua/index.php?show_aux_page=1

Ольховська А. Маркетингові дослідження вітчизняного ринку лікувальної косметики / А. Ольховська, М. Кобець, Л. Фелоненко // Управління, економіка та забезпечен- ня якості в фармації. – 2011. – № 3 (17). – С. 63-67.

Портер Майкл Е. Конкурентная стратегия: методика анализа отраслей и конкурентов / Майкл Е. Портер: пер. с англ. – М. : Альпина Бизнес Букс, 2005. – 454 с.

Downloads

Published

2016-11-23

Issue

Section

Management, economics in pharmacy